//WELTERUSTEN?

WELTERUSTEN?


Wanneer we elkaar een goede nacht toewensen denken we er niet bij na hoe waardevol je nachtrust eigenlijk is. Terwijl we ’s avonds naar dromenland vertrekken vinden er in ons lichaam allerlei processen plaats die er onder andere voor zorgen dat we de volgende dag weer uitgerust kunnen beginnen.

De hoeveelheid slaap die hiervoor nodig is verschilt van persoon tot persoon. Of je voldoende slaapt is eigenlijk het beste te bepalen aan de hand van hoe je je overdag voelt. Over het algemeen kun je stellen dat de kwaliteit van de slaap belangrijker is dan de hoeveelheid slaap die je krijgt. Hoewel we al heel veel weten over het belang van slapen is er ook nog veel onduidelijk. Het meest leert de medische wetenschap over slapen door juist te kijken naar mensen die niet genoeg kwalitatieve nachtrust hebben.

Vrijdag 15 maart vieren we de internationale dag van de slaap. In Nederland wordt vooral aandacht gevraagd voor de gevolgen van een slechte slaap.

Lekker slapen begint bij een fijn bed waarin je ontspannen kunt liggen in iedere houding. Daarnaast zorgt een passend hoofdkussen voor de juiste ondersteuning van het hoofd. En een goed warmte-regulerend dekbed maakt dat je het niet te warm en niet te koud krijgt.

Slaap je de laatste tijd niet meer zo fijn en wil je graag meer inzicht krijgen in je eigen slaapritme? Tips om je slaap te verbeteren? Of vraag je je af of je matras of hoofdkussen de oorzaak kunnen zijn? Maak dan nu een afspraak voor een Persoonlijk Slaapadvies! (persoonlijkslaapadvies.nl)

Door | 2019-04-05T12:58:38+00:00 13-03-2019|Nieuws|0 Reacties

Over deze auteur:

Geef een reactie