Hoeraaa! Ik heb iets te vieren!

Als ik anderen hoor vertellen dat ze hun 25-jarig jubileum vieren klinkt het voor mij altijd een beetje stoffig. “Dan zul je best wel oud zijn, als je zo’n lange tijd meegaat?” denk ik al snel. Maar nu ík terugkijk op die jaren….. is het voorbij gevlogen. Het is zo snel gegaan. Ik stond er niet eens bij stil dat ik nu zelf deze enorme mijlpaal heb bereikt. Het ging niet op de automatische piloot.  Nee, het mooiste is, dat ik nog iedere dag bijleer. Voor mijn klanten en door mijn klanten.

Van verkoopster in een beddenwinkel naar Persoonlijk Slaapadvies

Ik was nog piepjong toen ik ging werken bij een beddenbedrijf met een aantal fillialen. Een grote showroom waar allerlei slaapkamers, nachtkastjes en linnenkasten stonden opgesteld.  Wat er binnenin het ledikant kwam te liggen was toen nog niet zo belangrijk. Van proefliggen had nog niemand gehoord. Maar met de komst van de verstelbare bedbodems veranderde dat. Een aantal vooraanstaande matrasmerken ging zich steeds meer verdiepen in de ergonomie. Op zoek naar materialen die het ligcomfort aanzienlijk verbeterden.

Zelfstandig ondernemer

Ik begon te dromen van mijn eigen beddenspeciaalzaak. Ik wou veel meer gaan werken met de nadruk op bedbodems en matrassen. Op school kreeg ik al economie, handelskennis en marketing.  Dus het toen nog verplichte middenstandsdiploma had ik al snel op zak. Vervolgens schreef ik mijn ondernemersplan. Zocht contact met matrasfabrikanten die mijn visie deelden en zich intussen specialiseerden in slaapcomfort. En toen ik winkelruimte vond die aan mijn verwachtingen voldeed waagde ik de sprong.

Ik wilde weten wat er allemaal te koop was. Hoe je met het juiste matras rugklachten kon verminderen. Hoofdkussens, bedtextiel en dekbedden werden steeds belangrijker bij het optimaliseren van het slaapcomfort. Alle noviteiten volgde ik op de voet. Bezocht beurzen en fabrieken. Daar begon mijn leerproces als zelfstandig ondernemer. Wat was het een mooie tijd met veel ontwikkelingen op het gebied van slapen. Achteraf kan ik zeggen dat toen het zaadje is geplant voor het bedrijfsconcept dat ik nu heb.

Blijf je gevoel volgen

Onze oudste dochter werd geboren. Mijn moederhart was zo groot dat het mijn ondernemersgevoel oversteeg. Ik wilde niet dat ik mijn kindje vaak bij anderen achter moest laten. Alsof het zo moest zijn kwam er iemand die een verkoopruimte zocht en nam mijn huurcontract over. In 2004 ging ik uitverkopen en nam na 10 jaar afscheid van mijn winkel. Nog voordat ik de deur voorgoed dicht draaide werd me een parttime baan aangeboden in een familiebedrijf.

De economische crisis veranderde alles. Er werd gehamerd op snelle verkoop. Marges waren belangrijk. We kregen salestraining, verkopen volgens een zeven-stappen-plan. Filteren of het een kijker is die je vandaag in een koper kunt veranderen en anders laten lopen! Productkennis was niet langer belangrijk. De gestoffeerde boxspring met daarop een topper werd gelanceerd als gemakkelijk totaalconcept met een zogenaamd scherpe prijs (en prima marge) . Het had weinig uitleg nodig. Want als je aan het einde van de rit door de showroom alle bezwaren had weerlegd zoals je dat had geleerd, dan kwam die order zeker op papier. De formule werkte, iedereen kon verkopen!

En ik?

Ik merkte dat ik juist de klanten die kwamen oriënteren goed wilde helpen. Zij stelden vragen waar ik blij van werd. Vragen waar ik soms zelfs het antwoord nog niet op wist. Ze vertelden me welke lichamelijke klachten ze hadden en dat slapen voor hen niet vanzelfsprekend was. Ik zag ze wél, die zogenaamde lastige klanten die te veel tijd en aandacht vroegen. Ik hoorde ze wél en wist ook dat er een hele mooie manier was om hen te helpen. Waarom sliepen zij niet lekker? En waarom stonden zij op met pijn? Waarom liepen ze al jaren bij een therapeut? De klant die behoefte had aan een eerlijk advies gebaseerd op kennis. Daar lag voor mij de uitdaging. Dit was míjn ideale klant!

De oplossing kwam vanzelf

Na de geboorte van ons derde kindje nam ik even bewust afstand om te voelen welke kant ik op wilde. Al snel kwam het nieuwe concept bovendrijven. Het was er eigenlijk al! Ik moest het alleen zelf nog zien. Niet kijken naar wat anderen doen maar uitgaan van mijn eigen kracht en mijn eigen kwaliteiten. Ik had het in mijn eigen winkel al zo vaak gedaan. Luisteren naar mijn klant, meedenken, weten wat er allemaal te koop is. Helpen bij het vinden van het bed dat precies bij hen past. Het zou een nieuwe vorm van dienstverlening zijn.

Persoonlijk Slaapadvies aan huis

Geen winkel, geen webwinkel maar een persoonlijke adviseur die bij je thuis komt en alles voor je regelt. Je hoeft niet meer winkel in winkel uit alle meubelboulevards af te struinen. Je hoeft je tijd niet meer te verdoen op internet; waar het aanbod steeds ruimer wordt en de keuze steeds moeilijker. Voor het vinden van jouw droombed hoef je je huis niet meer uit! Op 1 april 2009 ging ik voor de tweede keer naar de Kamer van Koophandel en schreef me in: Karine van Helvoort Persoonlijk Slaapadvies. Wat ben ik blij dat ik dat gedaan heb! Ondernemen is bijschaven, afstand nemen, uitproberen. En soms gewoon ook springen! Maar altijd luisteren naar jezelf!

Persoonlijk Slaapadvies is meer dan een bed kopen

Naast het bezoeken van meubelbeurzen, het op de hoogte blijven van nieuwe ontwikkelingen op het gebied van slaapcomfort, ben ik ook nog enorm nieuwsgierig naar de materie Slaap. Wat is slapen eigenlijk? Wat gebeurt er tijdens de slaap? En waarom hebben zoveel mensen juist slaapproblemen? Wat is het gevaar van slaaptekort? Hoe weet je of je voldoende slaapt? Hoe kun je je slaapritme verbeteren? Wanneer krijg je voldoende kwalitatieve slaap? Wat kun je zelf doen om slaapproblemen te voorkomen? Welke klachten horen bij een bepaalde ziekte? Wanneer is het verstandig om specialistische hulp te gaan zoeken? Allemaal vragen waar ik je het antwoord op wil kunnen geven.

Daarom volgde ik een aantal jaren geleden een opleiding tot Slaapcoach. Ik lees veel en volg wetenschappers die door waardevolle onderzoeken steeds weer nieuwe inzichten krijgen. Al deze kennis combineer ik nu om mijn klanten te adviseren bij hun zoektocht naar een fijne nachtrust. Ik kijk met je mee naar allerlei aspecten die helpen om je slaap te verbeteren.

Ik geloof dat lekker slapen begint in een goed bed. Een passend hoofdkussen én een warmteregulerend dekbed kunnen daarbij niet ontbreken. Daarom wil ik zien hoe mijn klanten liggen in het bed dat ze nu hebben. Ik wil zien wat hun voorkeurshouding is. Uitzoeken waarom ze niet in alle houdingen lekker kunnen liggen. Kijken of de bedbodem nog goed is. Uitvinden welk bedsysteem het beste bij ze past. Hebben ze het snel warm? Of koud? Inventariseren met welke wensen of eventuele klachten we rekening moeten houden. Van daaruit ga ik op zoek. Kijk naar wat er te koop is. Wat past er bij mijn klant? En hebben zij hun keuze gemaakt dan zorg ik er zelf voor dat het wordt geleverd en geplaatst.

Zal ik met je meekijken? gratis en vrijblijvend!

25 jaar! Geen mogelijkheid om het jubileum groots te vieren. Maar ik vind het wel te bijzonder om het zomaar voorbij te laten gaan. Daarom wil ik nu graag meer mensen vrijblijvend helpen met een Persoonlijk Slaapadvies. Gratis! Juist nu, nu steeds meer mensen aangeven dat ze slecht slapen! We kunnen bellen of Zoomen zodat jij me al je vragen kunt stellen over lekker slapen. Wat is het beste matras? Welk dekbed is voor mij het beste? Hoe vaak moet je je hoofdkussen vervangen? Hoe duur is een boxspring?  Maar ook: Hoe weet ik dat ik genoeg slaap? Waarom slapen we eigenlijk? Wat kan ik doen aan die opvliegers? Wat kan ik doen aan dat gepieker? Ik help je graag!

Als jij interesse hebt om meer te weten te komen over écht álles wat met slapen te maken heeft en inzicht wilt krijgen in jouw nachtrust maak dan nu een afspraak! Ik heb er zin in!

 Vul hier het contactformulier in, dan neem ik snel contact met je op voor een gratis vrijblijvend Persoonlijk Slaapadvies!

Karine van Helvoort
Persoonlijk Slaapadvies